Otužilé výpestky zo susedstva, žiadne chúlostivé van der skleníkovky pre hobymarkety 🇸🇰

Etický kódex

Pre rok 2024 je naším cieľom #1 dosiahnuť maximálnu možnú zákaznícku spokojnosť. Preto sme si nanovo definovali tento etický kódex, podľa ktorého budeme vždy postupovať:

  • chýbajúca rastlina/y v objednávke = dodanie nekompletnej objednávky bez doplatku poštovného + dvojnásobný kredit na budúci nákup
  • nekvalitná rastlina/y = vrátenie peňazí do týždňa za každú takú sadenicu
  • zničená rastlina/y počas prepravy = vrátenie peňazí do týždňa na účet, keď poškodená rastlina/y po mesiaci nejaví/ia známky života
  • stornovaná objednávka pred odoslaním = vrátenie peňazí do týždňa na účet
  • vrátená objednávka = vrátenie peňazí do týždňa na účet od prevzatia

Chýbajúce rastliny sú aj počas sezóny bohužiaľ zo skúsenosti denným chlebom snáď každého záhradníctva. Žiadne záhradníctvo to nerobí naschvál. Je to dané charakterom tovaru. Ide o živý sortiment, navyše často mladý, teda najviac chúlostivý. Aj keď záhradník rastliny napríklad včas zasadí, stačí jeden nečakaný mrazík, neklíčivé osivo a pod. a razom je tento zádrhel na svete. Tento problém sa snažíme vykryť aj tak, že čo najviac rastlín pestuje viac záhradníkov v odlišných kútoch republiky. Aj tak sa však nemožno týmto výpadkom vyhnúť. Čím viac druhov rastlín v objednávke, tým vyššia šanca, že objednávka nebude kompletná.

Opätovné poslanie je možné v prípade, ak máme sadenice skladom.

Záhradnícka definícia nekvalitnej rastlinyEšte pred nákupom je vhodné si uvedomiť, že posielame sadenice zo slovenských okrasných škôlok. To má množstvo výhod od aklimatizácie rastliny do našich podmienok až po minimalizáciu uhlíkovej stopy. Má to však jednu zásadnú nevýhodu – sadenice najmä mimo hlavného vegetačného obdobia nevyzerajú zďaleka tak krásne ako na fotkách, keď sú zachytené typicky v plnom kvete. Preto ak aj obdržíte ako neskúsený záhradník na prvý pohľad šialene vyzerajúcu sadenicu, dajte jej prosím šancu, postarajte sa o ňu, zasaďte ju a vyčkajte pár týždňov, čo sa s ňou stane. Skoro vždy sa aj z našej skúsenosti uchytí a začne dorastať do onoho vyfoteného stavu. Pokiaľ by sa tak nestalo, išlo naozaj o nekvalitný chybný produkt. Obráťte sa na nás.

Pokiaľ sa do niektorej popísanej situácie dostanete a nebude vyriešená podľa tohto kódexu, upozornite na to prosím daného pracovníka s odkazom na tento etický kódex. Garantujeme všetkým zákazníkom, že prípadnú chybu v postupe obratom napravia.

Natálie Jiroutová za celý tím, 15.12.2023